Sadarbība atmaksājas
“Lielākajai daļai uzņēmumu gada kalendārā obligāti ir vismaz viens korporatīvs pasākums. Tieši ar to organizēšanu mēs sākām, tāpēc arī tagad šāda veida projekti veido lielāko daļu mūsu ikdienas,” atzīmē Ņ.Viderkers. Dažkārt redzams, ka šādus pasākumus organizē teju jebkurš uzņēmuma darbinieks, piemēram, biroja vadītājs, mārketinga menedžeris vai kāds cits. Taču Ņ.Viderkers norāda, ka arī pasākumu organizēšanu skar tādas pat paralēles kā citas nozares, kur profesionāļu loma ir no svara, savukārt, producenta darbu daudzi līdz galam šodien nenovērtē, jo neredz visu projekta “melno” sagatavošanas procesu.
Cik garš šis process ir neesot stingri noteikts. Radošais direktors stāsta, ka daži projekti tiek kalti pusgada garumā, bet ir bijušas arī tādas situācijas, kad ievērojams pasākums top vien dažu dienu laikā. Galvenais ir zināt, kas jādara, un vadītājs norāda, ka tādēļ arī svarīgi, ka viņa komanda, uz kuru balstās šo uzdevumu izpilde, vienmēr būs gatavi ātri un aktīvi iesaistīties.
Izmērīt laimes līmeni
Atrast panākumu atslēgu uz izdevušos pasākumu neesot bijis tik ātri un viegli, kā varētu šķist. “Es biju Maskavā, kur ar kādu pasākumu organizēšanas aģentūru tika apspriests tieši šis jautājums. Viņi ieviesa savā darbā tādu novērtēšanas kritēriju kā klienta laimes līmenis. Mēs pārņēmām šo principu un tagad pēc projekta īstenošanas sūtam klientiem anketu ar konkrētiem jautājumiem par visām detaļām, tai skaitā par komunikāciju ar mums,” norāda Ņ.Viderkers. Summējot atbildes, protams, tiek izsecināts, kāds pasākums rezultātā izdevies un cik apmierināts ir klients. Lai gan tas, cik ļoti sekmējies var būt subjektīvi, SHINE uzdevums esot to pārfrāzēt tieši savā valodā – vai turpināt sadarbību ar ēdiena piegādātāju, vai strādāt tālāk ar šo mūzikas grupu un tamlīdzīgi. Un tikpat ļoti šis esot arī emociju bizness, neslēpj radošais direktors. “To mēs kontrolējam visu laiku un pat mainām programmu, ja jūtam, ka nevaram sasniegt īsto atmosfēru,” viņš teic.
Eksportēt kvalitāti
“Mēs kā producentu komanda ik pa laikam īstenojam pasākumus kādā pilnīgi jaunā tirgū. Pieprasījums ir pēc augstākās kvalitātes, un, lai to nodrošinātu, vai nu sadarbojamies ar vietējiem pakalpojumu sniedzējiem, vai, kā arī daudzkārt ir gadījies, vedam mūsu latviešus uz Franciju, Itāliju, Spāniju un realizējam visu tieši kā plānots,” atklāj direktors. Tieši starptautiskās pieredzes gūšana un sarežģītākie izaicinājumi ir viņa medus maize. Uzbūvēt TV studiju jahtas kabīnē, kas peld apkārt Maljorkai, lai nodrošinātu nepārtrauktu abpusēju ēteru un noorganizēt luksusa klases biznesa samitu Kiprā ir tikai pāris no piemēriem.
Eksportēt pašmāju pakalpojumu sniedzēju darbu un latviešiem lidot uz ārzemēm nereti esot labākā izvēle, jo katram vietējam piegādātājam vārda “kvalitāte” nozīme mēdzot krasi atšķirties. Tad nākas mācīt partneriem kā veidot dekorācijas, pasniegt ēdienus un citas detaļas.
Konkurence ir liela un kļūt par izciliem pasākumu rīkotājiem sapņo daudzi. Protams, konkurenti audzina un direktors norāda, ka ir tādi citu īstenoti projekti no kuriem daudz mācīties un uzņēmumi, kuru sniegumu viņi ļoti ciena. Svarīgi katram ir atrast savu pieeju. Jāmeklē ir aizvien vairāk jauni veidi, kā pārsteigt pasākumu viesus un radīt viņiem wowefektu. Piemēram, reiz SHINE apvienoja simfoniskā orķestra uzstāšanos ar dronu šovu – viesi ko tādu redzējuši vēl nebija un efekts tikai panākts.
Līdz ar pieprasījumu arī uzņēmuma plāni turpina augt, norāda Ņikita Viderkers. Liela daļa uzņēmuma klientu pēdējā laikā nāk no Krievijas tirgus, tādēļ šobrīd tiek strādāts pie SHINE pārstāvniecības izveides Maskavā. Un strādājot Rīgā uzņēmēji vairs necenšas sasniegt pēc iespējas lielāku sarīkotu pasākumu skaitu gadā – “Veidojam jaunas formas un attīstām kvalitāti,” teic Ņ.Viderkers.
Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.